בחירת שעון דופק או למעשה שעון ספורט

החלטתם שאתם לקראת רכישה של שעון שמטרתו העיקרית היא ניטור הפעילות הגופנית לשמה אתה רוכשים אותו. תוכלו היום למצוא הגדרות שונות ומגוונות עבור מוצר שכזה, כגון : שעון דופק, שעון חכם, שעון ספורט חכם ועם זאת, יש בנמצא גם קטגוריה של צמידים או בהגדרה נוספת , אם תרצו : שעון רצועת יד ועוד. בסופו של דבר המטרה בהגיעכם לרכוש את המוצר היא אותה מטרה, אזי בהיצע הכל כך רחב שיש בשוק למוצרים הללו – כיצד נדע במה לבחור ומה מתאים לסוג הפעילות ?. אשתדל להציע לכם מספר קריטריונים שיקלו עליכם את הבחירה ויסייעו לה להיות אפקטיבית.

הקריטריונים אינם מובאים להלן בהכרח לפי סדר חשיבותם היות ולכל אחד מאיתנו העדפות או שיקולים שונים בבחירת המוצר:

  1. אורך חיי הסוללה.
  2. עמידות.
  3. תפעול ידידותי
  4. תצוגה ברורה.
  5. מוצר אמין. שירות ואחריות.
  6. ממשק עם אפליקציה / אינטרנט – שיתוף.
  1. אורך חיי הסוללה:
    לכל דגם של שעון/צמיד חכם יש טווח זמן שימוש שונה בין טעינה לטעינה ויש לכך סיבות מגוונות כמו גודל הסוללה, הפונקציות שהשעון מאפשר בעת השימוש ועוד. למי מאיתנו שעוסק בפעילות ממושכת ובחזרתיות אימונים גבוהה בשבוע, הקריטריון הזה הוא בהחלט חשוב. זמן הטעינה הוא פחות קריטי אולם העובדה ששעון/צמיד ספורט הפך להיות אחד מפריטי הלבוש היומיומיים, משך זמן השימוש בין טעינה לטעינה הפך להיות מרכיב בהחלט חשוב.
  2. עמידות:
    ניתן למצוא בשוק מגוון של לא מעט מוצרים, חלקם של יצרנים מוכרים וחלקם של מוכרים פחות. היות והמוצר הינו מוצר טכנולוגי בדומה למכשירי סלולר, טאבלטים וכו’ ,חשוב להכיר את עמידותו של זה ביחס לשימוש המיועד בו. כיום יש מוצרים שמספקים פתרון במחיר נמוך על חשבון איכות החומר ולכן לאחר זמן קצר יחסית הם נוטים להתקלקל (חיישן, מסך וכד’). העמידות נבחנת בתנאי מזג האוויר, נפילה/מכה שהמוצר עלול לקבל, רטיבות ועוד.
  3. תפעול ידידותי:
    ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך המוצרים הללו מציעים אפשרויות רבות יותר ומגוון רחב יותר של פונקציות. לעיתים הפתגם “מרוב עצים לא רואים את היער” קולע בדיוק לסיטואציה ולכן חשוב לראות שהמחשבה מאחורי תפעול המכשיר ברורה ידידותית ונוחה. כך אנחנו מבזבזים פחות זמן בניסיונות להבין את התכנות הראשוני של השעון לקראת הפעילות הרלוונטית, או כאשר אנחנו מעוניינים להוסיף או לשנות את אופן האימון והפעילות החדשים.
  4. תצוגה ברורה.
    זוהי תכונה חשובה מאוד היות וכל אחד מעדיף ענף/סוג פעילות ספורטיבית שונה ולכן אזור הפעילות משתנה בהתאם. למי מאיתנו שמעדיף לבצע פעילות ספורטיבית Indoor activity, נושא התאורה של השעון שונה מאלו שמתאמנים בחוץ באור יום ובוודאי למי מאיתנו שמבצע פעילות דווקא בשעות הערב. תצוגה ברורה מושפעת מחדות המסך וגודלו. מרכיב נוסף הוא פריסת נתוני המסך, היות וניטור הפעילות כולל מספר מרכיבים כגון: מרחק, דופק, קצב ועוד – היכולת של תצוגת השעון לפרוש בפני בו-זמנית את מכלול הנתונים מסייעת לי לחסוך בזמן תפעול ובחישוב מדדים החשובים לי בזמן הפעילות.
    אלו הן רק חלק מהדוגמאות הרלוונטיות.
  5. אמין, שירות ואחריות.
    כמו במוצרים אחרים שאנו קונים, חשוב מאד לדעת מי “עומד” מאחורי המוצר בעיקר עבור הרגע שבו אנו זקוקים לתמיכה או שירות בגין תקלה. אמינות מוצר מושפעת כמובן מהמוניטין שצברו המותג והחברה המשווקת אותו ולכן כדאי לבחור מוצר עם “היסטוריה” מוכרת וחיובית. חשוב לדעת כי מוצרים מסוג זה הנקנים בחו”ל אינם מקבלים שירות חינם במסגרת אחריות בדומה למוצרים שנקנו בארץ.
  6. ממשק עם אפליקציה / אינטרנט – שיתוף.
    לעיתים, כבר מהרגע הראשון שבו אנו משתמשים בשעון, אנו רוצים ללמוד על איכות ואןפי הפעילות שביצענו ולעיתים המיומנות הזו מגיעה בשלב מעט מאוחר יותר, אך אעז ואכתוב שכולנו בסופו של דבר מגיעים לרגע שבו אנו רוצים להבין או ללמוד קצת יותר על איכות האימון שבצענו (כל אחד לפי רמת העניין והמטרה לשמה הוא מתאמן). ברגע שאנו נמצאים בנקודת זמן זו, אנו רוצים מערכת בעזרתה יהיה לנו קל לפענח ולהבין את המדדים ותוכן האימון. לעיתים נרצה לראות זאת על מערכת ה-Web ולעיתים ב- Mobile או שמא לעיתים אף נרצה לשתף חבר, משפחה או את המאמן בנתוני האימון . קחו בחשבון שלא כל מותג מאפשר את מכלול האופציות הנ”ל ולכן כדאי לבדוק לפני (בקשו לראות בפועל, אם כי לא בטוח שמי שמוכר לכם מכיר את שלל האופציות). גם בסקירת המוצר אמורה להיות הערה רלוונטית.

שתפו:

Scroll to Top