ריצה עם מנשא/וסט ריצה, חגורת מים (בקבוקים)

חלק מציוד הריצה אותו אנו פוגשים במסגרת הצרכים שלנו כרצים הוא אביזר המוכר בשמות שונים דוגמת : וסט, שלוקר, חגורת מים וכו’, אם כי מטרתו הראשונית הנה זהה : זמינות של מים לשתייה.

תפקיד המים (לא רק במהלך פעילות גופנית כמובן) הוא קריטי ויש לו השפעה רבה על תפקוד הגוף במהלך האימון ולאחריו כאשר הוא משפיע על מספר מערכות ביניהן מערכת השריר, השלד (מפרקים) ועוד.

עיקר המקרים בהם אנו מרגישים צורך בזמינות של מים אינו דווקא כשאנו ערים להשלכות של כמות המים הנדרשת לעניין זה (נושא שנמצא במחקר מתמיד באוניברסיטאות רבות בעולם, מכוני מחקר וכד’) , אלא כאשר אנו מחליטים לבחור מסלול שבו אין נגישות למים ואנו משערים שמשך האימון ארוך דיו מה שאומר שאנו עלולים להיקלע ,חלילה, למצב של התייבשות. כמובן שישנן עוד סיבות רבות כגון מזג האוויר שמתחמם כחלק מחילופי העונות ולפתע אנו מרגישים שאנו “מתחממים” ברמה של אי נוחות שעלולה להיות אף מסוכנת .

ואז -מגיע הרגע של חיפוש פתרון הולם. חשוב לי כבר בשלב זה לציים שאין פתרון אחד ולא כל פתרון מתאים לכל אחד.

האביזר הבסיסי הוא מחזיק בקבוק ליד. אביזר פשוט המהווה ידית אחיזה לבקבוק של עפ”י רוב עד 750 מ”ל. אין הרבה מה לספר על המוצר, לבד מן העובדה שעם הזמן הוא עלול להפוך להיות פחות נוח. יש לקחת בחשבון שגם כאשר אנו מחליפים אחיזה בין יד ימין לשמאל, המשמעות היא למעשה ריצה עם משקולת ביד תוך כדי תנועה ולכך ישנן השלכות שונות (שלא כאן הוא המקום להסביר) הרבה מעבר לפניות עבור תפעול דברים נוספים שאולי אנו רוצים לבצע בריצה.

חגורת מים – כאן יש מספר אופציות כאשר בחלוקה גסה לקטגוריות ניתן לומר שישנן חגורות של 4 בקבוקים ויש את כל היתר (הכוונה היא לחגורות של 2 בקבוקים או בקבוק אחד). ההבדלים בין המוצרים מעבר לקיבולת המים אותה ניתן לקחת, היא בסוג החומר, התיפור ועוד. ישנן חגורות שהן אלסטיות יותר וכאלו שעשויות מרצועה של ממש.

חלק מהחגורות כוללת מעבר למתקן/כיס הבקבוקים גם נרתיק אחד או יותר לשם אחסון לדוגמה : כיס לסלולרי, לג’ל וכו’. חשוב להבין שלכל חגורה יש בקבוק או יותר המתאים לסוג זה בלבד ולא תמיד ניתן “לדחוף” בקבוק מסוג שונה  – ניסיון שכזה עלול לגרום לנפילת ואיבוד הבקבוק במהלך הריצה.

וסט/מנשא/שלוקר – גם כאן הפתרון מגוון היות וישנם סוגים רבים של מנשאים שההבדל ביניהם הוא כמות המים שהם יכולים להכיל, מספר התאים והאחסון של ציוד נוסף (יש בהחלט רצים שלוקחים איתם לא מעט דברים), החומרים מהם המנשא עשוי , הסוגיה לגבי עמידותו בגשם ועוד.

אלו הן הקטגוריות העיקריות לבחירת פתרון נשיאת מים וכאן עולה (ובצדק) השאלה הרווחת : כיצד אני יודע מה מתאים לי. להלן מספר עצות והנחיות שיעזרו לכם לבחור את המוצר שעשוי להוות את הפתרון הטוב יותר עבורכם:

  1. שאלו עצמכם, היכן אתם רצים? מיקום האימון הוא קריטריון חשוב. יש הבדל בין ריצה בפארק, על מדרכה בעיר או בשטח, בשמורה בטבע וכו’.(זמינות מילוי/שתיה של מים) 
  2. משך זמן האימון המתוכנן. אמנם זהו נתון משתנה אך ראו שיש לכם את הפתרון הרחב מבחינת זמן המתאים לרמת האימונים לפיה אתם מתאמנים.
  3. פונקציונליות. האם מלבד מים אני לוקח איתי דברים נוספים לריצה, לדוגמה: מקלות, אוכל, עליונית ועוד.

לעיתים אנו מוצאים פריט מרובה בכיסים, תאים וכדומה שעל פניו נראה כפונקציונלי ומצוין היות והדבר מאפשר לנו גמישות בכל הנוגע לכמה ואילו דברים אנו יכולים לשאת איתנו לריצה. העניין הוא שיש לקחת בחשבון האם אנו מצליחים להגיע לכל תא/כיס באותו פריט. אנו עלולים למצוא עצמנו לא גמישים מספיק תמיד כדי להגיע לתא צידי בווסט, מה שמכריח אותנו שלא לצורך להסיר את הווסט מהגב ולו רק כדי להגיע לתא צדדי. 

ואחרון חביב – פריטים כמו חגורות ומנשאים הם בעלי מידות שונות. חשוב למדוד ולראות כיצד “מונח” אותו אביזר על הגוף, מבחינת מידה ונוחות (חשבו טוב על כך לפני שאתם ממהרים לקנות אותם ON-LINE).

באשר לשאלה מה חשוב בבחירת מנשא ריצה- אודותיה ארחיב בפוסט נפרד.

שתפו:

Scroll to Top